از دست دادن يک شغل موفق

career_success

از اين کارها توي ايران به ندرت پيش مياد نه؟ مي پرسين چه کاري؟ کاري که روزي 1-2 ساعت وقت بذاري در ازاش 20 ، 30 هزار تومن گيرت بياد بدون دردسر.

ولي خوب شنيديد که باد آورده را باد ميبرد

ماجرا از اين قراره توي ارديبهشت ماه بود فکر کنم يه شرکتي اطلاعيه داده بود که چند تا وبلاگ نويس استخدام ميکنيم. من گفتم شايد يه شرکته يه سايتي چيزي داره ميخاد براي مديريتش چند نفر رو استخدام کنه. من هم فرم رو هويجوري پرش کردم .

يک ماه بعد خانومي زنگ زد و گفت که اگه مايليد با ما کار کنيد يه سري به ايميل بزنيد.

رفتم ديدم من ايميل از اين قراره که ما بايد براي شرکت وبلاگ بسازيم توي بلاگفا يا پرشين بلاگ حداقل 5 پست و مطالب آزاد فقط بايد توش تبليغ شرکت رو بکنيم و آدرس رو گرفت تا فرم استخدام رو ارسال کنه. من هم شروع کردم .

توي اين مدت فراز و نشيبهاي زيادي بود از جمله قوانين وبلاگ نويسي تغيير کرد يه چيزهايي ممنوع شد و.. تا هفته پيش که شرکت تصميم گرفت مبلغ رو نصف کنه و به هر وبلاگ 15 هزار تومن ميدن و اعتراض ما هم هيچ اثري نداشت.

و در آخر ديشب ايميلي دريافت کردم که گفتن خوش اومديد ما ديگه وبلاگ نويس نميخاييم. من حدس ميزدم همچين کاري کنند ولي فکر نميکردم به اين زودي، ميگفتم حداقل تا آخر تابستون اين کار رو نميکنند.

خوبيش اين بود من 300 هزار تومني کاسب شديم.

بله اين هم شغل باد آورده اي بود. هر چند سختي هاي خودش رو داشت.

نصيحت: اگه به شما هم توي ايران [تاکيد ميکنم توي ايران] همچين شغلهايي پيشنهاد شد زياد بهش دل نبنديد و هميشه منتظر اخراج باشيد گرچه اگر پول خوبي ميدن از همون فرصت هم استفاده کنيد خودش يه جور شانسه.

پاسخی بگذارید

