گزارش جشن روز آزادی نرم افزار در اصفهان

طبق برنامه اعلام شده راس ساعت 4 درب مرکز فرهنگی اهل البیت حاضر شدم . اسمم رو به مسوول ثبت نام شده ها اعلام کردم و ایشون هم یه فرم و یک CD به من دادند و راهنمایی شدم داخل سالن همایش. در نگاه اول فکر نمکردم همچین سالنی برای این مراسم تدارک دیده شده باشه. جمعیت اولیه 50 نفری بودند ولی کم کم این تعداد اضافه شد فکر کنم در آخر نزدیک 200 نفر بودند. تعداد ثبت نامی ها طبق آمار سایت 177 نفر بود.

مراسم در حدود 4:30 با پخش کلیپ معرفی مرکز فرهنگی اهل البیت مراسم شروع شد و بعدش پخش تلاوت آیات قران کریم.

در ابتدا مجری از آقای مهندس امیر شاهی که فکر کنم مسول قسمت انفورماتیک کانون اهل البیت بودند دعوت کرد که به طور مختصر در مورد بستر نرم افزاری کانون و اینکه قسمت عمده از بستر نرم افزاری کانون از باز متن و نرم افزار آزاد استفاده شده، صحبت کردند.

حالا نوبت این بود که ارتباط راه دور با جناب دکتر حمید رضا ربیعی برای ایراد سخنرانی برقرار بشه که تلاشها با شکست مواجه شد. در این لحظه کلیپی دوبله شده پخش شد که با کمک تصاویر کاریکاتوری به معرفی نرم افزار آزاد و پیدایش اون پرداخت.

جناب آقای ادیب مدیر وب سایت گروه کاربران لینوکس اصفهان به روی سن آمدند و در مورد تشکیل گروه و جلسات و تاثیر گروه در تشکیل سایر گروه ها در شهر های دیگه شرح دادند. و بعد هم مهندس بهراد اسلامی فر در مورد گنو از نحوه ایجاد، نحوه پیدایش سیستم عامل گنو/لینوکس  تا حال توضیحاتی دادند که برای خود من خیلی مفید بود.

در همین گیر و دار همچنان تلاش برای برقراری ارتباط در جریان بود تا بالاخره ارتباط تلفنی برقرار شد و جناب دکتر ربیعی در مورد تاثیرات این طور فعالیت های خود جوش در آینده صنعت نرم افزار کشور و منجر شدن به آشنایی دولت و دولتمردان با این طور جنبش ها صحبت کردند.

بعدش هم یکی دیگه از دوستان به معرفی یک دسکتاپ منیجر برای لینوکس پرداختند که به دسکتاپ لینوکس افکت ها ی زیبایی میده و به تسریع و راحتی کار کمک شایانی میکنه .

بعد هم جناب آقای مهندس ناصر غانم زاده نویسنده وبلاگ اپاتان در مورد کسب و کار نرم افزار آزاد و نحوه درآمد زایی صحبت کردند. که برای من پر بار ترین قسمت جلسه بود.

و در آخر جلسه پرسش و پاسخ و گرفتن عکس یادگاری حضار در جلسه.

داشت یادم میرفت که تیشرت این روز هم که توسط سایت SFD برای این جلسه ارسال شده بود به نمایش در اومد که برای اولین بار اسم کشر ما ایران هم در لیست 90 کشور در پشت تی شرت نوشته شده بود.

و پایان جلسه ساعت 7 بعداز ظهر و در آخر یکی از این بادکنک ها هم به من رسید.

نتیجه: آقا نرم افزار آزاد خیلی خوبس. امیدوارم این فعالیت ها ادامه پیدا کنه و منهم از این به بعد سعی میکنم بیشتر در این زمینه فعالیت کنم. و خوشحالم که امروز به این جلسه رفتم و با دوستان خوبی آشنا شدم.

لینک مرتبط:

روز آزادی نرم افزار ۲۰۰۷
گالری جشن روز آزادی نرم افزار ۲۰۰۷

یک پاسخ

  1. خوش به حالتون که اونجا بودین! دیگه از این بادکنکا ندارین؟ 😀

پاسخی بگذارید

