یک لیوان چای قرمز

برای اولین بار یک لیوان چای قرمز می خورم با نبات طعم ترشی داره مثل زرشک فکر میکنم گل یه گیاه باشه توی اینترنت سرچ میکنم ببینم چه خواصی داره؟

چاي قرمز ياچاي ترش

در ميان گياهاني كه نام چاي را به خود گرفته اند، چاي قرمز يا چاي ترش كه به آن چاي مكه هم مي گويند، به علت رنگ، طعم و خاصيت ويژه اي كه دارد، جايگاه بس عظيم و مهمي را در به خود اختصاص داده است.

گل برگ هاي اين گياه همان طور كه از نامش بر مي آيد، داراي رنگي قرمز و طعمي ترش مزه هستند .

خواص چاي قرمز

چاي قرمز، خون را تصفيه و رقيق ميكند و داراي خواص درماني است.

طريقه ي مصرف چاي قرمز

افرادي كه داراي قند، چربي و فشارخون بالا هستند، مي توانند يك تا دو نوبت از چاي روزانه خود را به چاي قرمز اختصاص دهند. و براي هر بار مصرف، 5 گرم از گل برگ هاي چاي قرمز را در داخل يك فنجان ريخته و سپس آب جوش بر روي آن بريزند و سرپوشي گذاشته، 10 دقيقه بماند تا دم بكشد، سپس صاف كرده و ميل نمايند.

4 پاسخ

  1. هر چه در اینتر نت جستجو کردم بشتر در باره کاهش فشار و قند خون نوشته و در باره تصفیه و رقیق کردن خون چیز زیادی پیدا نکردم.اخه من 41 سال سن دارم یک سال قبل سکته قلبی کردم و استنت گذاشتم و دنبال داروئی مگردم که خونم تصفیه و رقیق بشه. با تشکر

  2. چای سبز با طعم خوب و به یاد ماندنی اش مرا جذب کرد و چون بدن من همیشه گرم و من اصلا گرما را دوست ندارم به خوردن این چای خوشمزه روی آوردم.

    • من راجع به ضررهای چای معمولی خیلی شنیدم چون همیشه به خاطر رنگ و ماندگاریشون خیلی مواد شیمیایی بهشون میزنن ولی چای سبز این مشکلات را نداره و خیلی آدم را شاداب تر میکنه

پاسخی بگذارید

